Reklama
 
Blog | Petr Flíček

Hnědá prodává?

Je věčnou otázkou, kdo má větší podíl na boomu bulvárních titulů. Prodejní vydavatelé a nebo nevzdělaní čtenáři?

Nechci nikomu nic vyčítat. Jen se tak volně zamýšlím nad příčinami a důsledky. Pár týdnů dozadu mě zaujala reflexní celostrana Jana Jandourka nazvaná Hitlerova Eva. A číslo poté Herr Hajdrich na titulní straně téhož titulu (asi měsíc před tím byl na obálce i jeho vůdce). Jana Jandourka čítívám rád, nic nemám ani proti Reflexu. Ale nedá mi se nezamyslet nad fenoménem, že fašistická idelogie v současnosti přitahuje. Primárně českého čtenáře a sekundárně také českého vydavatele, kterého logicky zajímá výše prodeje a tedy vlastního zisku. V poválečných letech by bylo nemyslitelné, aby vyšel časopis s fašistou na titulu. Dnes je to možno sledovat zhusta u mnoha časopisů na českých novinových stáncích. A děje se to proto, že jsou tyto tituly u českých čtenářů žádány. V české společnosti se něco děje. Hledá zklamaná česká veřejnost nového hrdinu? Svého prince, který ji polibkem probudí ze spánku?

Montáž: Flíček

Reklama